torsdag 19 december 2013

HOT & NOT

HOT


Jag ser överallt reklam på snygga, glittriga klänningar och nu senaste tiden har det varit mycket kopplat till nyåret. Det tycks vara så att man ska ha på sig något snyggt och glittrigt det här året. Jag gillar den tanken ganska mycket! Jag beställde själv en ganska glittrig och fin klänning från Nelly någon månad tillbaka och jag hade genast bestämt att jag ska ha den på nyåret. Det tycks ju vara lite så att man ska klä upp sig på nyåret och vara riktigt fin då! Så varför inte då glittra lite extra fint på nyåret?

Det finns många fina klänningar med glitter i många butiker! Det gäller bara att hitta sin favorit! Jag hoppas mina nyårsplaner blir sådana att jag kan ha min fina klänning på mig!


NOT

Julafton närmar sig med stora steg och en sak som jag har faktiskt tänkt på är att hur ska julafton gå till med tanke på telefoner, datorer, instagram och facebook. Jag är själv ganska så beroende av min telefon, jag älskar att blogga och jag har blivit ganska så kär i instagram. Men jag tycker faktiskt att på julafton ska man nog inte sitta vid datorn eller peta på sin telefon hela tiden. Jo, jag kommer säkert att skriva ett blogginlägg och jag kommer säkert att skicka några god jul-sms till vänner och kanske dessutom kolla instagram en snabb sväng, men jag har bestämt att på julafton ska jag inte ha min telefon fastklistrad i min hand. På julafton ska man umgås med sin familj och vara närvarande hela tiden och inte kolla vad alla andra gör och publicerar för bilder.

Så lämna telefonen på ett bord, lägg den på ljudlöst och umgås i stället med dina nära och kära! Livet går för fort för att låta den försvinna framför ögonen på dig när du sitter fastklistrad i telefonen eller datorskärmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.