torsdag 26 december 2013

JULAFTON I BILDER













Här kommer äntligen bilderna från julafton! Min julafton började hos min pappa där vi åt risgrynsgröt med mycket socker och kanel. Därifrån åkte jag iväg till Vålax där vi firade julen med ett stort gäng. Efter att vi ätit oss i matkoma kom den så efterlängtade julgubben på besök! Lite var vi oroliga att han inte skulle kunna komma då det inte fanns snö, men Alli kom på den tanken att han kan ha en paketbil som dessutom kan flyga. Vi glömde nog att fråga honom hur han kom för han hade så mycket paket åt oss.

Alli var inte alls blyg för gubben, men lilla Melli var nog lite blyg i början tills hon förstod att han var där för att ge paket, så då gick hon fram till honom när han hade paket åt henne. Jag har tydligen varit ganska snäll i år, för jag fick nog mycket mera paket än vad jag hade förväntat mig. Jag fick mycket sådant jag hade önskat mig, dvs. löste, en tangle-teezer, kärl och pengar. Dessutom fick jag mycket annat som jag också blev jätte glad av! Vi fick nog jätte fina gåvor i år med Nicke. Min gåva åt Nicke är en gåva som jag själv också tycker om, hihiih en liten baktanke med den kanske..? Han fick biljett till Niko Kiveläs standupshow i Vasa på våren. Måste nog ändå säga att Faldo var nog den ivrigaste paketöppnaren, för när han äntligen fick sina paket så rev han i dem och sprang runt i huset och skakade på dem. Han var så nöjd med sina hundben som tomten hämtat åt honom.

Julen gick igen otroligt fort och maten smakade bättre än jag kom ihåg. Vår julaftonskväll tog slut först 4 på morgonnatten, för vi spelade Trivial med min syster, bror och Nicke och Jerker. Nu får vi vänta ett år igen tills vi får klämma i oss massvis med julmat och öppna paket vi får av tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.