tisdag 10 december 2013

UTMANAD!

Jag blev utmanad av Ida och jag har faktiskt aldrig skrivit något sånhänt liknande, så tänkte att jag måste väl göra en utmaning åtminstone när jag nu kallar mig för bloggare.

1. Berätta 11 saker om dej själv
2. Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
3. Man ska själv hitta på 11 frågor som de man utmanar ska svara på
4. Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag
5. Berätta vem du har utmanat
6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av



11 saker om mig:
Jag älskar svarta oliver. Kunde äta såna varje dag!
Jag är chokoholic, dvs när jag äter en bit så måste jag få en till (om inte hela plattan).
Jag är envis, men jag erkänner det aldrig åt mig själv.
Det första jag alltid gör när jag kommer hem är att byta om till collegebyxor eller pyjamasbyxor.
Jag kan bli ganska så tävlingsinriktad och ibland är jag jätte dålig förlorare.
Jag hatar ordet ripuli. Jag använder det aldrig för jag tycker att uttalet redan är fult.
Jag är jätte nyfiken.
Jag gråter ofta och ganska lätt. En bra artikel, bok, film eller ett minne kan få mig och gråta när som helst och var som helst.
Jag sjunger hela tiden. Ibland märker jag inte själv att jag sjunger. (speciellt farligt när jag tvinnar på stan i klädbutiker där de spelar musik och jag börjar sjunga utan att själv reagera)
Jag börjar må dåligt när jag får veta att någon tycker illa om mig. Jag vill gärna reda ut saker och ting ifall det är något jag har gjort/sagt.
Jag är lite rädd för hästar fast jag tycker det är spännande att rida.

Idas frågor:
1. Ett minne du har av mig - Oj! Det här blir svårt för det finns ju så många! Hmm... Jag minns hur du, jag och Lotta var jätte ofta och äta till Thai Sabaai (maaatkooomaa). Och när vi en gång skippade en lektion för att du skulle fixa naglarna och jag och Lotta skulle typ äta på stan och vår lärare blev superarg!
2. Det viktigaste i en vän - Ärlighet. Jag tycker inte man ska leka att man håller med/har samma åsikt, utan man ska säga rakt vad man tycker.
3. En person du ser upp till - Min syster, för att hon är så stark fast vår familj har varit med om allt möjligt skit. Hon är alltid den som är starkast av oss och jag har endast en gång sett henne falla ihop, men hon kom snabbt upp igen.
4. Hurdan sorts personer blir du riktigt irriterad på - Personer som inte kan vara ärliga och kan hantera konflikter. Ibland måste man säga fult och rakt åt varandra, för att sedan kunna säga förlåt och glömma.
5. Ett minne du har som du brukar minnas tillbaks på - Min mommo. Har många minnen av henne jag älskar och kommer bra ihåg.
6. Vilken kändis tycker du att du liknar - Oj nej! Jag vet ingen! Hmm... Hannah Montana??? Hahah!
7. Hur ser ditt liv ut om 10 år om du får bestämma helt hur du vill - Jag bor i ett fint hus med min man och några barn. Jag har en hund, ett bra jobb jag tycker om och ekonomin är bra. Jag reser mycket och alla mina nära och kära mår bra!
8. Vad skulle du göra om du fick en miljon euro - Jag skulle ge en summa åt min pappa, mamma, syster och bror. Efter det skulle jag säkert åka och resa någonstans för en lite längre tid och spara resten. 
9. Det tråkigaste du vet som du ändå gör - Städar. Speciellt dammsuga. 
10. Om du bara fick äta en sak resten av ditt liv vad skulle det vara - Svårt! Hmm... Lax. Eller oliver. Kan inte bestämma mig!
11. Det galnaste du gjort - Boka kurs i Thailand och åka dit helt ensam! Något jag aldrig skulle ha trott att jag skulle göra!

Mina frågor:
1. Något du inte kunde leva utan
2. Något du hatar
3. Om du fick träffa en kändis vem skulle det vara och vad skulle ni göra?
4. Det vackraste i din kropp
5. Om du fick ändra en sak i världen vad skulle det vara?
6. Det pinsammaste du gjort
7. Smöret kommer på vilken sida av knäckebrödet..?
8. En snygg man eller en rik man?
9. Vem skulle du vilja byta liv med för en vecka?
10. Vad är din sämsta egenskap?
11. Vad händer efter döden?

Jag utmanar:

Kom inte på flera bloggar och vet nog faktiskt inte hur många besökare de här har. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.