fredag 28 februari 2014

EXCUSES EXCUSES...

Jag gjorde igen ett litet kollage åt mig själv som en motiverare! Det fungerar bra för mig att kolla på snygga bilder och fina quotes och göra ihop ett kollage som jag kan ha som datorns bakgrundsbild. Bäst skulle det ju vara om jag skulle ha sånhäna bilder någonstans där jag ser dem varje dag, för jag är ju inte vid datorn varje dag.


Jag har ätit så ohälsosamt senaste veckan och det har blivit lite mera alkohol än vad jag tänkt mig. Jag är en livsnjutare och tycker det är så gott med ett glas rött eller en kall och varför inte några rader choklad till! Och när jag nu en gång har varit ute och festat och druckit ohälsosamt så varför inte äta ohälsosamt på samma gång, det är ju inte så stor skillnad. Japp, jag försöker intala åt mig själv att "det är inte så farligt" eller "en liten bit gör ingenting".




Nu tänker jag ha paus från pizza en längre tid, för jag har slutat tycka att det är gott när jag har ätit så mycket pizza senaste tiden. Jag ska också ha en veckas cleanse nu, dvs. inget alkohol utan bara vatten i stora mängder. Okej, nu tänker många av er "WOW en vecka utan alkohol, det är ingenting", men det kan nog vara svårt ibland speciellt nu när jag är i Borgå och jag brukar ha vinkvällar med mamma eller mina vänner. Och visst är det gott med ett glas med maten om man äter lite mer speciell middag. Jag klarar mig helt fint utan att festa, men de här små glasen här och där har jag svårare att säga nej till. 

Health
weheartit.com

Jag ska försöka få igång träningen nu igen den här veckan och minska på allt gott. Lite svårt är det när jag är i Borgå och alla har något gott att bjuda. Mamma har alla skåp fulla med kex och choklad här hemma. Inte så lätt då! Lättare är det i Vasa när vi inte köper något gott hem.

Men så dåligt mår jag inte över att jag har varit ohälsosam, för visst är det okej att njuta av livet och äta och dricka gott! Men ibland är det viktigt att ha pauser, för när du varit utan sötsaker i en vecka så minskar suger också! Men om du äter lite varje dag, så ökar suget också! Kom ihåg det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.