torsdag 20 februari 2014

VARFÖR ÄR JAG HÄR?

school

Untitled

I wizh i can write that

Lazy rule ;)

True
weheartit.com

Jag har helt tappat motivationen. Skola känns värdelöst just nu. Jag har aldrig tidigare under mina studier här i Vasa tyckt att skolan är värdelös och tyckt att det är onödigt att gå där. Nu tänker jag så. Jag har så onödigt lite kvar av mina studier att jag är påriktigt på slutrakan, men jag har absolut ingen motivation att bli klar. Jag har lust att ta paus från studierna och leva livet istället.

I morgon ska jag skriva tent. En jätte flummig och burnout lärare, som förstörde specialpedagogik kurserna för mig. Jag har det här året gått specialpedagogik biämnet och jag har fått absolut ingenting ut av de kurserna. Alla kurser har gått ut på att VI ska läsa en massa böcker och så ska vi skriva tent och i tenten ska det synnas tydligt att vi kan allt utantill från böckerna. Den här metoden fungerar inte alls för mig och jag har inte lärt mig ett sk*t. Och då tycker jag ändå specialpedagogik är intressant, för det är lite samma grejer vi gick igenom på närvårdarutbildningen.

Så har jag en till mycket flummig och onödig kurs, som jag heller inte fått något utav. Läraren har typ inte ens planerat lektionerna i förväg utan bara flummar och så slutar det med att vi inte gör någonting på hennes lektioner. Låter lärorikt eller hur?

Jag är så redo att sluta skolan nu, för jag förstår inte varför jag slösa mitt liv på sånhänt som jag inte får något annat än studiepoäng av?!

Jag måste hitta motivationen på sportlovet och nu under våren, för jag har påriktigt en chans att bli klar till nästa jul! Så. Lite. Kvar. Hjälp. Mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.