måndag 17 februari 2014

HEALTHY LIFESTYLE

Huuuuh! Kom just hem från ett svettigt Zumba-pass! Skönt att träna så att svetten bara rinner! Det är en tid sen jag sist tränat kondition så här, så det kändes lite extra i kroppen i dag efter en så lång paus. Jag ska nog försöka få det till en rutin nu under våren här i Vasa att jag går måndagar på Zumba. Kroppen behöver variation i träningen, så jag behöver nog mera dans och kondition när jag går bara mest på gym annars.

Get fit, now!
weheartit.com

Så ska jag också försöka få det till en vana att yoga en till flera gånger i veckan. På onsdagar går det Prana Flow Yoga timme i skolan, som en professionell yoga-lärare drar så jag borde försöka dra mig dit på de timmarna, men också fortsätta yoga hemma och kolla på youtube-klippen.

Och sen till sist men inte minst fortsätta gå till gym regelbundet och äta hälsosammare. Jag har nog ätit ganska hälsosamt nu senaste veckorna, men på veckosluten har det blivit mera ohälsosamma vanor då vi har festat och ätit skräpmat. Men mitt i veckan så går det bra. Vi har inte så mycket pengar med Nicke, så vi köper inte onödiga sötsaker hem, utan vi håller oss till naturell yoghurt, gröt, mjölk,  kvarg, bär, frukt och ägg. Det har vi typ alltid hemma.

Och så ska vi inte glömma hur viktigt det är att dricka mycket vatten! Jag dricker också ganska mycket grönt te, som också är hälsosamt speciellt om det är luomu.

Det här är mina vanor och rutiner jag vill hålla mig fast vid. Det är inte alltid lätt och jag faller rätt ur min rutin, men ofta kommer jag ganska snabbt tillbaka in i rutinen. Det lönar sig att hitta vanor och rutiner som passar en själv, så lyckas man bättre. Det är svårt att följa någon annans träningsschema eller matvanor, så istället ska du försöka hitta din egen stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.