onsdag 19 februari 2014

LATTE MACCHIATO OCH JAG

Tack tomten för fina vita muggarna som jag nu alltid dricker mina latten ur! De är perfekta för latten. Vi har ju en Dolce Gusto, så jag dricker ganska mycket latte macchiato och vanilj latte istället för att koka en mugg kaffe åt mig med kaffekokaren. Fast jag fick också chokladkaffe av samma tomte, så det ska jag nog prova på med Nicke här någon dag!


Jag lekte lite med kameran i dag igen. Jag har dålig hårdag och inget smink, men jag är ändå ledig i dag så who cares. Jag ska halv tre till skolan för att träffa en lärare, men det tar knappast längre än en halv timme så jag tycker inte det känns värt att fixa mig för det. Jag ska ändå troligen träna något ikväll.

Kolla på mina stora, runda kinder! Hahah! Alltså ibland är jag så nöjd över mina stora, runda kinder för det är något som anses vara feminimt och vackert, men ibland känner jag mig som en hamster. Jag ser också jätte ung ut på grund av mina söta lulliga kinder, men jag har lärt mig att tycka om det när människor tror jag är yngre än vad jag är. Jag kommer troligen alltid att se yngre ut än jag är, så desto äldre jag blir desto bättre känns det att få höra hur ung jag ser ut ;)



Det är viktigt att se på de vackra sidorna i en själv och inte koncentrera på det man skulle vilja förändra. Varför är det alltid svårare att säga vad man är mest nöjd med hos sig själv än att säga vad man skulle vilja förändra? Jag tycker om min hy, för den är ganska jämn och slät och jag har aldrig haft så stora problem med den. Jag tycker om min näsa, för den är liten och passar mitt ansikte. Jag är nöjd med min ögonfärg. De är gröna med bruna prickar, fast i vissa ljus ser de blå-gråa ut. Mina ögon är unika och jag får ofta höra om hur speciellt det är att jag har bruna prickar i mina gröna ögon!

Nu är det er tur! Säg tre saker om ditt ansikte som du är nöjd med!

5 kommentarer:

  1. Anonym17:12

    Va fint skrivet Hanna! :) Du e så fin <3 Jag är mäst nöjd med mina ögon, läppar & smilgrop! Ha de så bra å hoppas vi skulle hinna träffas på lördag ;) Puss& Kram : Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeej Lotta! Äntligen kommentera du ;) du e finast o bästast o sötast.... :D ja du vet..! <3 ja hör av mig på lördag sen :P puss & kram

      Radera
  2. Anonym20:20

    awww mie roomaahan <3 <3

    SvaraRadera
  3. Anonym20:21

    alltså det var jag Lotta som skrev de hehe :D

    SvaraRadera
  4. Hahahaha :D håller på att si på putous ;) aaaaivan! Ahhhh sokka irti!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.