måndag 17 februari 2014

SNÖ ELLER SLASK?


Det är länge sedan jag bjöd på en outfit bild, så här får ni en! Hade nog ganska simpel outfit i dag, men ibland är det skönt att bara ha en långärmadskjorta och halsduk. Jag gick igenom mitt klädskåp med Lotta igår och jag hittade massvis med kläder jag skulle kunna sälja eller slänga, men då skulle mitt klädskåp bli halvtomt. Så jag ska försöka gå med de kläder jag känner att jag inte tycker så mycket om, för att se ifall jag kan bygga ihop en outfit där de skulle se bra ut.

Just nu tycker jag det är jätte jobbigt att välja vad jag ska ha på mig när jag går ut. Det är regnigt och slaskigt ute, så skorna ska vara sådana som inte blir genomvåta och som inte blir förstörda när de blir våta. Det är inte så kallt, så det behövs inte så varma kläder, men ändå så att jag inte börjar frysa (vilket jag gör ganska ofta). Jag har inte alls gått med mina tjocka, härliga tröjor i år, för jag har missat alla kallaste dagar! Okej, jag klagar inte för jag tycker inte om för kallt, men lite synd att jag har en hel del fina vinterkläder och nu har jag inte alls gått med dem den här vintern för det har bara varit plus grader och regn.

Ibland skulle det nog vara lättare att bo i ett land där det är varmt året runt. Här i Finland har vi så varierande väder att det behövs massor med olika kläder till olika väder! Regn, sol, vind, snö, slask, svalt, varmt, kallt... Men visst är det ändå fint med fyra årstider! Hur skulle jag kunna bo någonstans där jag inte fick uppleva fina höstdagar med alla härliga höstensfärger. Eller en solig vinterdag då snön glittrar och allting är vitt och fint. Eller när snön smultit och alla blommor och träd börjar blomma och allt är härligt grönt ute.

Finland är nog ett vackert land fast det finns många dagar i året som är gråa och dystra. Men ingenting i denna värld är perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.