måndag 10 februari 2014

YOGA FOR BODY AND SOUL

Goodmorning yoga 🎀
weheartit.com

Ahh vad härligt med yoga! Jag tänkte att jag vill börja få igång min träning nu när jag blivit frisk, men jag tänkte att det är bra att börja lite försiktigt och inte anstränga mig för mycket. Vad är bättre då än yoga? Jag läste på en blogg om 30 day yoga challenge och jag tänkte att det lät precis som något för mig! Varje klipp är ungefär 20 minuter långa, så det tar inte så jätte länge och det börjar från lättare rörelser och går mot svårare.

Jag gjorde i dag två pass, alltså dag 1 och dag 2 för jag tyckte att dag 1 kändes lite för lätt för mig och tiden gick så fort! Jag kommer inte heller att göra varje dag, utan jag tror jag yogar de dagar jag vill slappna av lite mera och tänja kroppen. Det kändes så underbart! Jag älskar att tänja kroppen och göra olika konstiga ställningar och slappna av. Jag tyckte massor om det andra klippet, så jag tror jag kommer att tycka om de andra också! Bara 28 klipp kvar!

Det här ska ni prova! Man behöver inte vara vig och det är meningen att det ska kännas skönt och inte göra ont. Det gäller bara att känna efter vad som känns bra och lyssna på sin kropp.

Här är första klippet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.