fredag 19 april 2013

VAD GER DIG RÄTTEN?!


Det är soligt och fint väder ute, så jag bestämmer mig för att gå ut och springa. Jag njuter av vädret och efter att jag har sprungit i ungefär 20 minuter så händer det. Det konstigaste jag har varit med om på mina springturer. En manlig cyklist cyklar förbi mig bakifrån och slår mig på baken! Det tar några sekunder för mig att förstå vad som just hänt före jag reagerar, men då är cyklisten redan långt borta. Tankarna börjar tvinna i mitt huvud och jag blir bara mer och mer arg. Vad ger honom rätten att göra så där åt mig?

Det är konstigt att det finns människor som tror de kan göra vad de vill, utan att tänka. Oberoende vad vi kvinnor har på oss, var vi är och hur vi ser ut, så finns det de där vissa manliga figurerna som tror att de har rätten att glo, kommentera eller röra oss kvinnor. Det gör mig så arg att det finns de där personerna som inte respekterar våra kroppar och vår vilja. Nu i mitt fall, så var det ingen desto större skada skedd, men om man tänker på allvarligare fall, som händer hela tiden. Jag bara undrar, vad är det som rör sig i deras huvuden? Hur får de för sig att det de gör är okej på något sätt?

Kanske jag bara måste hålla mig borta från Brändö när jag är ensam ute och springer. Tack vare killen, så vände jag mig om varje gång jag hörde en cyklist närma sig. Jag blev paranoid. Jag började tänka att hur vågar jag ens vara ute och springa, för att de finns de där vissa idioterna som kan göra vad de vill åt en ensam, oskyldig och liten tjej. Usch fy på dem!

Men man kan inte leva livet rädd, för varje konstig figur eller skugga man ser. Så är det bara. Jag skrattar åt det som hände i dag, men ändå var det inte okej. Det var det konstigaste och äckligaste, men ändå överlever jag och kommer att glömma det någon vacker dag. Som sagt, den här gången var det ingen större skada skedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.