måndag 3 mars 2014

DOWNWARD-FACING DOG








Jag tyckte att efter tre dagars jobb och springande i trappor så skulle det vara bra att yoga lite. Jag gjorde allt i ordning i vardagsrumme och när jag ska börja så märker jag att jag har fått en kompis med mig på mattan. Han låg och satt bredvid mig hela den halvtimmen jag yogade. Ibland böt han också ställningar och kom riktigt fast i mig, hahaha! Varje gång jag har gjort pilates eller jumppat på vardagsrumsgolvet så är han där bredvid mig och i vägen och så gäspar han ännu till. Ibland får jag några våta pussar också. Han är min lilla personal trainer!

De som har yogat någongång vet att det finns en position som heter downward-facing dog och när jag gjorde den så fick jag många våta pussar och gissa om det är lätt att hållas i den ställningen då! Han är nog så otroligt gosig och söt min lilla pussgurka!

Här är bild på downward-facing dog, så att ni som inte har yogat vet vad jag pratar om:

Downward Dog: Improves flexibility, relieves low back pain, elongates the spine.
weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Anonym06:31

    Vad jobbar du med? :) inspirerande med yoga och pilates.. Hade du inte en typ 30-dagars pilates grej på gång? Var hittar man pilatesvideon? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar som inhoppare till ett åldringsboende och till olika daghem :) jo jag håller på med yoga 30day challenge och de klippen hittar man fast på youtube! :) så har jag också en gammal pilates dvd :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.