onsdag 12 mars 2014

HÄLSOVATTEN




Jag berättade i förra inlägget om detoxvatten som jag dricker och här kommer alltså "hemligheten" bakom det här hälsovattnet. Det är alltså vatten med gurkbitar och skivad citron i. Jag använde en halv citron och ungefär en tredjedel av en gurka. Om man vill kan man ännu tillägga färsk mynta. Detta kallas alltså för detoxvatten. Citronvatten är ju vätskedrivande medan gurka igen ger dig vätska, så säkert på något konstigt sätt ska det här vara bra för dig.

Jag vet inte om det är superhälsosamt och nyttigt, men jag tycker det smakar gott och det får mig att dricka mycket mera vatten! Jag brukar annars dricka ganska mycket citronvatten. Egentligen ska man ha det i kylskåpet i ett dygn, men jag började nog dricka av det genast. Det var mycket mildare smak då, men det är nog gott nu efter ett dygn också. Det blir en intressant balans mellan citronens surhet och gurkans smak och jag gillar det! Om man inte gillar så surt, så kan man ju ha citronen i endast en stund eller så har man bara någon skiva.

Jag tror inte gurkorna är så frescha i flera dagar, så jag tror jag gör en ny sats i morgon med ny gurka och citron i. Men ännu ikväll går det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.