söndag 23 mars 2014

GUL CITRON

Jag skulle vilja ha ett eget citronträd hemma, för jag använder citron varje dag. Jag dricker citronvatten, lägger en skiva i te och smaksätter mat med citron. Jag har enda sedan jag var liten tyckt om citron och dens surhet. När jag var yngre ville jag alltid ha citronskivorna som fanns på fiskfatet på julafton och så åt jag de så där bara.


Citron är jätte bra och som alla vet innehåller de mycket C vitamin. Citron är också bra för huden och det sägs motverka rynkor. Citronvatten har en diuretisk effekt, så det renar kroppen inifrån och sköljer bort alla dåliga ämnen ur kroppen. Citron sägs också hjälpa mot hungerkänsla! Så citron har många goda effekter på vår kropp och det är inte endast en vitaminkälla!

Det enda dåliga som finns med citronen är att den är dålig för tänderna. Citronen är så sur, så det fräter på tänderna, men när den sedan är inne i kroppen så balanserar den kroppens ph-värde. Konstigt, eller hur?!

Jag tycker så mycket om citron att jag kunde nog inte undvika citronen bara för mina tänders skull. Jag får väl skaffa nya tänder sedan istället, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.