lördag 15 mars 2014

SVAMPAR OCH BÄR




Jag är nog så tacksam över att mamma har en stor frys hemma som är full med hemgjord saft och självplockad bär och svamp. Jag får alltid ta därifrån vad jag vill ha, så jag har alltid svamp, bär och saft i frysen! Lyx!

Igårkväll ville vi ha något lite lyxigare kvällsmål, när det nu var fredag, så funderade vi på att borde vi gå och köpa en påse chips med dipp. Men som tur ändrade vi oss och bestämde oss för att göra svamppaj med getost! Fast det inte är hälsosamt så är det nog hälsosammare än den där chipspåsen och jag försöker vara utan sött och ohälsosamt nu i två veckor. Snart har en vecka gått och jag är fortfarande sugen på den där Marabou-chokladplattan! Men jag vet att det blir så mycket ohälsosamt på Pampas veckan, så jag borde nog kunna hålla mig nu.

Svamppajen blev riktigt bra och jag älskar getost! Lite förr torr blev den i min smak, men det är för att vi gjorde bottnet själv av endast vetemjöl och smör, och jag tycker lite mera om de där "geggiga" degbottnen som man kan köpa ur frysboxen.

I dag åt vi mannagrynsgröt med blåbär och jordgubbar och det är nog så gott det också! Jag ska försöka göra blåbärssoppa i dag, så vi kan ha det till mannagrynsgröten i morgon. Jag har nog blivit riktigt hemmafru! Jag ska senare berätta vad allt jag ska koka och laga här hemma i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.