måndag 3 mars 2014

HOT & NOT

HOT
Det som är väldigt populärt och "inne" just nu (och senaste året) är färgglada springskor. Speciellt Nike Air och Nike Free har många olika granna färger och jag ser överallt av de här skorna. Själv har jag ett par ljusblåa/turkosa Nike Free skor jag köpte från Thailand. Jag tycker det är så snyggt med färggranna träningsskor och det piggar verkligen upp en träningsoutfit! Och visst är det mycket roligare att träna när man har fina och färgglada träningskläder? Jag tycker i alla fall att det är mycket roligare att klä sig i färgglada träningskläder och det ger mig motivation till träningen, än att gå klädd i svarta och gamla slitna kläder.

Jag tycker det här är jätte snygg trend och jätte roligt att det har börjat komma mycket mera variation i träningskläder och skor! Förr fanns det bara tråkiga svarta och vita med kanske någon färgklick, men nu kan du hitta nästan vilken färg som helst!


NOT
Alla konstiga dieter som lovar att du går ner i vikt och som egentligen bara gör mera skada än nytta. Det är riktigt onödigt om ni frågar mig. Det finns så många olika sopp-dieter, smoothie-dieter, saft-dieter, lchf osv... Jag tycker det är ingen nytta med dem alls! Alltså jag tycker det är viktigare att se till att man rör på sig tillräckligt, lämnar bort onödiga sockerprodukter, undviker skräpmat och försöker istället äta lite av allt som kostcirkeln innehåller. Jag tror inte det är bra att lämna bort något från kostcirkeln, utan det är nog viktigt att man får i sig av alla näringsämnen.

Visst är det bra med hälsosamma safter, soppor och smoothien men att leva endast på dem i flera dagar låter tokigt i mina öron. Att äta med måtta och att röra på sig tillräckligt ska nog räcka! Sedan kan du ju göra så att de dagar du inte tränar så äter du lite lättare och mindre, för då förbrukar du heller inte så mycket. Men att vara utan att äta längre tider eller att försöka äta så lite kalorier som möjligt gör dig bara tokig.

Nu är jag ingen expert inom det här området, men det här är min åsikt och jag tycker du ska isåfall gå fråga av en expert ifall du vill gå på någon speciell diet, för de vet bäst vad du ska äta och hur du ska röra på dig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.