tisdag 11 mars 2014

TANT VARNING!


Jag måste varna er att det jag nu kommer att säga är lite tant varning, men jag bara måste säga det. Jag blev så glad i dag när jag var och handlade mat och jag fick mat för nästan två veckor och det blev endast 36euro! Hahah, alltså jag vet vad löjligt att bli lycklig över något sådant, men att jag faktiskt fick två fulla matkassar med mat för nästan två veckor och så billigt så jag blev nog så glad. Det var nog jobbigt att få hemsläpat de där två tunga matkassarna helt ensam, men 10 meter i gången och pauser emellan så gick det helt bra, haha.


En gullig sak hände när jag skulle ta en matkärra åt mig, så då som kom en äldre dam och erbjöd sin kärra åt mig fast hon hade lagt i en peng i den. Alltså jag tyckte det var så gulligt av henne att erbjuda sin kärra åt mig. Dessutom pratade hon svenska med mig vilket jag också blev förvånad över, för inte är det så ofta som man kan gå till en främling och prata svenska.

Jag vet att jag är lite löjlig ibland, men ibland blir jag bara så glad och tacksam över små saker. Tänk att ett litet leende eller hälsning kan göra någons dag så mycket bättre!

4 kommentarer:

  1. va äter ni rikit om du fick mat för två veckor att rymmas i 2 kassar å de å bli sådär lite?! :O här far de ju en 4 kassar å över 100e i veckan :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. De va myky erbjudanden i cittarn :P fick 5kg potatis fö 1e, två burkar ärtsoppa för 2,50e som då också räcker två dagar :D 650g höna för 4e för några dagar, sen har vi en stor köttklimp vi ska laga gryta av som vi äter sen me mos då så de blir mat för åtminstone 4-5 dagar! :) så sen har vi ännu maletkött i frysen som vi kan äta med resten av potatisen :P sen lite annat smått behövligt som mjölk, yoghurt, smör, ost.. men de mesta va också på erbjudande :P

      Radera
    2. okey :) vi borde å bli bättre att äta samma sak flera dagar.. å just potatis å sånt som e billit men ja e så trött på de så lagar oftas sallad (å de e ju så hurja dyrt! ) eller sen andra rotfrukter i ugnen... sen räknar ja me shampo å blöjor å kattmat å allt sånt i matkostnadena så då blir de ju å mer såklart...

      Radera
    3. Vi försöker laga allti stor mängd me mat så de räcker till några dagar. Sparar pengar så :) potatis äter vi nog sällan fö ja tycker bäst om mos så de blir nog tråkigt i längden :D men juu blöjor o kattmat e ju sånt som o kostar myky :) ja köper ju int någå sånt o jätte sällan någå shampoo, tvättmedel, diskmedel o sånt fö ja försöker allti vara sparsam o sen köpa större förpackningar på en gång o helst då när de e på erbjudande :D man kommer no allti billigare undan när man köper allt när de e på erbjudande! :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.